söndag 20 februari 2011

Let me be

Ska snart sväva iväg en vecka och bara tänka på mig själv. Kurera mig lite. Det ända som får mig att klara sista skolveckan är tanken på att jag kommer vara så långt borta veckan efter.

Drar söderut under sportlovet, långt sönderut. Tänker inte ens tänka en tanke på alla här hemma och alla mina problem under veckan. Ska lära mig att koppla av och bara andas. Bara vara jag. Ska bli så skönt att få chansen att stänga allt annat ute en vecka. Är lite rädd att jag ska bli extra kroppsnojig bara för att jag ska vistas i bikini i en vecka men försöker intala mig att de är folk som aldrig kommer se mig igen där. Men som sagt. Så JÄVLA SKÖNT!

Hela mitt liv känns in och ut för tillfället. Antingen så vill jag inte äta något, eller så äter jag allt och mår piss över det. Antingen vill jag ha MVG på alla mina uppgifter eller så skiter jag i skolan. Antingen vill jag vara hur social som helst med mina vänner eller så struntar jag i dem helt. Och de vänder så jävla plötsligt. Jag går inte ner längre för tillfället utan ligger ganska jämt. Men det är skönt att jag inte går upp i alla fall.

När jag kommer hem ska jag ha bestämt mig om det är dags att ta tag i mitt liv på riktigt eller om jag ska ta tag i min vikt och gå ner några kilo till. Och vad jag än väljer ska jag vara nöjd med det och hålla fast i det.

2 kommentarer: