onsdag 16 februari 2011

730

Fick en fråga från en anonym om vart jag bodde och om det inte fanns någon speciell ätstörnings klinik där.

sv: Jag har valt att vara anonym i min blogg än så länge iallafall vilket innebär att jag inte tänker gå ut med vart jag bor. Inte öppet på bloggen iallafall. Men kan säga att det finns två ätstörningsenheter i mitt landsting. Men det skulle innebära att jag fick åka 5 mil när jag skulle dit. Och det är inget jag tänker ta då jag går i skola i ett annat landsting och jag skulle missa grymt mycket om jag skulle åka emellan. Skolan går ändå i första hand för mig. Mina betyg tänker jag inte släppa så lätt ;) Det finns däremot en ätstörningsenhet i landstinget där jag studerar men jag vet inte hur det fungerar när man inte bor i det landstinget, de brukar vara ganska hårda med det. Någon som vet?

Dessutom vet jag inte om jag är redo för det. Känner mig trots allt inte för ätstörd även om jag skulle gå ner ungefär 2 ½ kilo så skulle mitt bmi räknas som anorektiskt igen.


Update: Efter ännu en fråga kan jag säga att jag bor nog varken uppåt eller neråt i landet utan ganska neutralt :p

1 kommentar:

  1. Okej :) Tack för svaret!
    Bor du uppåt i landet eller neråt? jag bor själv i Sundsvall och här har vi jätte dåligt med vård för just ätstörningar..

    Kämpa på!kram!

    SvaraRadera