tisdag 23 november 2010

Yoga: Nej tack!

Idag hade vi idrott på morgonen, hade förberett mig inför ett hårt gympass som egentligen stod på schemat. Men eftersom vi var lediga förra veckan hade ju självklart våran söta lärare bestämt att vi skulle ha Yoga istället. Yeeey! :/ För det första, det var inte alls ansträngande = brände knappt några kalorier. För det andra, man skulle sitta och ta det lugnt och tänka på hur vacker och underbar man själv var = ångest attack, jag kan inte sitta och tänka på hur vacker och underbar jag själv är när jag är världens fetto.

Dessutom har min mamma världens kontroll på mig, vi hade världens storgräl igår över att jag inte ville ha kvällsfika innan jag gick och la mig... Imorse var hon uppe i den tiden jag säger att jag stiger upp bara för att kolla att jag åt frukost, men då hade jag redan varit uppe en timme tidigare och sett till så att det såg ut som om jag ätit frukost.

Det känns ju dessutom så jävla bra att hon börjat komma på mig och jävlas med mig hela tiden för att jag ska lyckas göra bort mig och visa henne vad jag håller på med. Igår gömde hon brödet i frysen och självklart kollade jag ju inte om det fanns bröd i skafferiet. Idag kollade jag efter brödet, då hade hon lagt en smörkniv på smörpaketet, men det visste ju inte jag så jag hade tagit fram en ny smörkniv och la i disken. Mina lögner blir lättare och lättare att se igenom. "Nej jag tänkte att det var någon annans smörkniv och att denne någon ville ha den!" eller som igår "Nej men jag åt lussebullar till frukost istället för bröd!" -.- Seriöst, jag måste komma på något bättre. Seriöst, jag vill inte äta, jag är tjock, jag vill inte vara tjock.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att smyga, speciellt om man har föräldrar som kollar en som en hök.

    Jag bor i egen lägenhet med min pojkvän och här är det han som kollar mig. Jag kan inte skippa måltider för han skulle bli så förbannad, och inte nog med det, ringa min mamma. (herregud jag är vuxen).

    SvaraRadera