söndag 13 november 2011

om jag ändå skulle våga släppa taget om en vacker verklighet

ibland vill jag leva, ibland vill jag dö. ibland vill jag bara sluta jobba på donken och börja isolera mig. faller för ofta på jobbet med den helvetes maten. hatar det. men pengarna får mig att stanna.

m: "du är ganska stressad va?"
jag: "det är jag väl, men det är väl alla"
m: "jo många är det, men jag tror att du är lite för stressad"
jag: "det tillhör männskligheten.

__________________________________________________________
Och du tystnar om natten , du är lättskrämd och jag kan inte låta bli att le.
Och så tänder jag ljuset,trots att du hatar att klä av dig när jag ser.
När du är tunn som luft, så är du nästan perfekt.
Du gör mig lugn när alla ljusen har släckts, bara en sekund då är jag nästan perfekt.
Och du tystnar om natten, du är mörkrädd kan inte låta bli att le.
Åt alla saker jag aldrig ser.

Om jag förlorar dig så förlorar jag synen.
Om hag förlorar dig då har jag ingenting kvar.
Förlåt mig men du är allt jag har.
__________________________________________________________

och bara så att alla vet så är jag världens sämsta dotter dessutom. Pappa var tvungen att ringa och påminna mig idag om att det var farsdag.

p: "vet du vad de är för dag idag?"
jag: "nej?"
p: "farsdag"
jag: "jahaaa, grattis då!"
p: Jag har väntat hela dagen på att du ska ringa.
jag: sadface.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar